Logo RAS - New

Logo RAS - New

December 28, 2010

KEMPEN ‘GO GREEN’ SWASTA DIGESA BANTU JAGA ALAM SEKITAR


BANDARAYA MELAKA, 5 Dis. – Agensi swasta disarankan bersama-sama merialisasikan usaha Kerajaan negeri dalam menjaga alam sekitar selaras dengan Melaka Maju 2010 Negeri Bandar Teknologi Hijau.

Isteri Ketua Menteri, Datin Seri Asmah Abd. Rahman berkata, pemeliharaan alam sekitar adalah penting bagi setiap individu bagi mengelakkan bencana alam seperti banjir, kemarau serta tanah runtuh yang kerap berlaku pada masa kini.

“Bencana-bencana alam ini berpunca dari kerakusan, kealpaan, kalalaian serta sikap tamak manusia itu sendiri sehingga menyebabkan kehilangan nyawa dan juga kemusnahan alam sekitar,” tegasnya.

Asmah berkata demikian semasa berucap di majlis Pelancaran Kempen ‘Bring Your Own is Eco by Tupperware’ di Taman Melaka Raya pagi tadi.

Hadir sama isteri Speaker Dewan Undangan Negeri, Datin Wira Halimah Baba ; Ketua Wanita UMNO bahagian Bukit Katil, Datuk Hazizah Sultan ; Pengarah Jualan Tupperware Malaysia, Chaw Ying Hong dan Pengurus Cawangan Tupperware Melaka Raya, Kalsom Nordin.

Asmah memberitahu, isu alam sekitar menjadi topik perbincangan di kalangan semua lapisan masyarakat sehingga melibatkan para pemimpin dunia termasuk Malaysia dan Melaka.

“Sehinggakan beberapa perjanjian persefahaman di peringkat antarabangsa telah dimetrai bagi menjaga dan memelihara alam sekitar malahan ada segelintir kumpulan masyarakat yang sanggup membuat demonstrasi secara aman bagi meningkatkan kesedaran dan kefahaman masyarakat dunia mengenai pentingnya pemeliharaan alam sekitar,” tambahnya.

Sementara itu, Kalsom memberitahu, pihaknya akan terus bekerjasama dengan kerajaan negeri dalam menangani isu alam sekitar melalui produk-produk yang dikeluarkan oleh Tupperware.

“Tupperware sebenarnya telah lama mengamalkan ‘GoGreen’ ini dan kempen ini memberi peluang kepada kami untuk bersama-sama menyahut seruan kerajaan dalam pemeliharaan alam sekitar,” jelasnya.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana mengikut blog ini.
Daftarlah sebagai ahli Rakan Alam Sekitar sekarang!

KEMPEN KITAR SEMULA E-WASTE

Tahukah Anda ?



Kebanyakan mentol lampu, samada jenis pijar (incandent), berpendaflour (fluorescent) ataupun berpendaflour kompak mempunyai sedikit cecair merkuri dan bahan kimia berbahaya lain yang boleh mencemarkan tanah dan air bawah tanah.


Opportunity Green